HTML

Kiss László

Kiss László vagyok, tanár, országgyűlési képviselő. Óbuda-Békásmegyer önkormányzatban 2006 óta képviselem az emberközpontúság, a szolidaritás és a szabadság értékeit a Magyar Szocialista Párt színeiben. A kerületben élek, így fontos számomra az is,hogy az otthonomban a III. kerületben mi történik. Remélem nem csak nekem fontos.

Friss topikok

Friss topikok

  • Kiss László Blogja: Természetesen az MSZP-t érheti kritika abban, hogy a rezsiügyben kidolgozott álláspontját mennyire hatékonyan osztja meg a lakossággal. Lehet cinikusan kérdezni, hogy „hol vannak az óriásplakátok”. ... (2013.07.25. 18:26) Rezsipopulizmus e a baloldaliság?
  • fehérfarkas: Az új törvény és koncepció tervezetében nem vagyok jártas, de 2007-ben írtam cikket az akkori helyzetről külföldi országokkal összehasonlítva a magyar helyzetet. Felhasználtam hozzá különböző tanulm... (2013.06.17. 19:55) Felsőoktatási stratégia - Út a semmibe?
  • sandorbe: Amíg nincs megnevezve, megmutatva a támadó, amíg a személyiségi jogok védelmének az ernyője alatt vicsoroghat mint dúvad, addig bármilyen gaztettet, bármikor el lehet maszatolni, és az hogy kire ke... (2013.04.06. 22:24) Fizikai erőszak ért egy III. kerületi fideszes aktivistát
  • Kiss László Blogja: Én is örültem a kezdeményezésnek, csak nem értettem miért nem szavazta meg minden képviselő. Szerintem Gelléri Andor Endre életműve önmagáért beszél! (2013.02.28. 15:59) Gelléri Andor Endréről utcát neveznek el a III. kerületben

Állandó oldalak

2013.11.07. 17:22 Kiss László Blogja

Mit kínál az MSZP a közoktatásban?

Tanárként tudom, hogy nem mennek jól a dolgok ma a közoktatásban. A gyermekek nagy részének még mindig nincsen teljes tankönyvcsomagja, a pedagógus bér emelése pont azokat nem érintette, akik a legtöbbet dolgozták az iskolákban. Az adminisztrációs teher minden korábbit meghalad.

Az MSZP ezen akar változtatni! 

iskola_6.jpg

1. Politikamentessé tesszük az iskolákat, garantáljuk a világnézetileg semleges oktatást.

2. Újra 18 év lesz a tankötelezettség korhatára. Mindenkinek több esélye lesz arra, hogy biztos tudást és megélhetést adó szakmát szerezzen.

3. Újra a helyi közösségeknek adjuk az iskolák irányítási jogát. Azok az önkormányzatok, akik készek és képesek fenntartani az iskolákat, visszakapják azokat.

4. Kiemelt hangsúlyt fektetünk a korai nevelésre. Nagyrészt ekkor és itt dől el, hogy miként tud boldogulni egy gyermek az iskolában és később az életben. Az a cél, hogy az esély mindenütt, mindenki számára a lehető legtöbb legyen.

5. Eltöröljük a bölcsődei gondozási díjat.

6. Bölcsőde- és óvodafejlesztési programot indítunk. Az ország minden részén több férőhellyel, európai körülmények között és európai módszerekkel készíthetik föl az iskolára gyermekeinket.

7. Fejlesztjük az iskolák technikai eszközeit, bővítjük a kollégiumi férőhelyeket. A korszerű tudás megszerzéséhez korszerű feltételeket teremtünk mindenütt.

8. Tornaterem-építési programba kezdünk. Minden iskolában lesz valódi lehetőség a mindennapos sportolásra.

9. Biztos, színvonalas tudást adó közoktatást teremtünk. Biztosítjuk, hogy minden gyermek elsajátíthassa a kor követelményeinek megfelelő szintű számolási, olvasási, szövegértési, informatikai ismereteket és egy idegen nyelvet.

10. Öntudatos felelős polgárokat kell, hogy neveljen az iskola! Kiemelt feladatként kezeljük az egészséges életmódot elősegítő, az állampolgári és az alapvető piacgazdasági ismeretek megszerzését.

11. Helyreállítjuk a tanári tanszabadságot. Nem előírt, hanem ajánlott kerettantervek lesznek, hogy a helyi tanterveket minden iskola maga alkothassa meg, figyelemmel arra, hogy újra megteremtsük a képességek fejlesztése és a lexikális tudás növelése közötti helyes egyensúlyt.

12. Nagyobb választékot és több szabadságot adunk a tankönyvek kiválasztásában. Lehetőséget adunk arra, hogy megfelelő színvonalú, akkreditált tankönyvek közül válasszanak az iskolák. A tankönyvkiadáshoz valóban értő szakemberekkel és a pedagógusokkal együttműködve biztosítjuk az államilag ellenőrzött, zavartalan tankönyvellátás színvonalát és rendjét.

13. Helyreállítjuk a felzárkóztatás és a tehetséggondozás szervezeti és anyagi feltételeit. Az óvodától az egyetemi kutatóhelyekig segítjük a kiemelkedő képességű diákok és hallgatók előmenetelét, hogy a tudásukat megőrizhessék és gyarapíthassák.

14. Külön programot indítunk a halmozottan hátrányos helyzetű diákok felzárkóztatására. Ebben az uniós források felhasználása mellett együttműködünk a civil szervezetekkel és adókedvezményekkel ösztönözzük a vállalkozások társadalmi felelősségvállalását.

15. Országos mentori program keretében anyagi- és előmeneteli ösztönzőkkel támogatjuk a hátrányos helyzetű tanulók oktatásában többletfeladatot vállaló tanárokat. A tudással adunk több esélyt, hogy lehetőségük legyen a kitörésre a mélyszegénységből.

16. Versenyképes tudást és érdemi szakmai gyakorlatot adó szakképzési rendszert alakítunk ki. A szakképzés rendszerét a helyi és országos piaci igényekhez igazítjuk. Az a cél, hogy olyan szakmát szerezhessenek a fiatalok, amellyel el tudnak helyezkedni, és amiből hosszú távon meg is tudnak élni.

17. Újra lesznek közismereti tárgyak a szakiskolákban, erősítjük az idegennyelv-oktatást. Jó szakemberekké és tájékozott emberekké, nem dolgozó robotokká neveljük a fiatalokat.

Meggyőződésem, hogy csak a baloldal képes felszámolni a sosem látott káoszt a közoktatásban  megteremteni az esélyteremtő oktatást Magyarországon.

Szólj hozzá!

Címkék: oktatás MSZP


A bejegyzés trackback címe:

https://kisslaszlo-obuda.blog.hu/api/trackback/id/tr245619724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása