Hoffmann Rózsa legutóbb Cegléden nyilatkozta újra,hogy „rendben zajlik” az iskolák átvétele. Nem először és nem utoljára halljuk. Akkor tekintsük át ezt a rendet:
- Az iskolaigazgatók munkáltatói jogai megszűntek gyakorlatilag a jogköre nullára csökkent. Innentől kezdve nem ő dönt arról,hogy ki és mit csinál az iskolában.
- Az iskolák gazdasági önállósága megszűnt, de a gazdálkodási rendszer nem épült még ki, ezért pl. ha egy gyerek elhagyja az ellenőrzőjét és pótolni kellene, akkor az iskola nem tudja bevételezni az ezért járó pénzt.
- Számos iskolának még nincs új pecsétje, ami részletkérdésnek tűnik,de nem az, mert ennek birtokában lehet hatósági dokumentumokat kiállítani.
- Mivel január 1-től a nem pedagógus közalkalmazottak nagy része nem tartozik az intézményhez (őket a működtető fizeti) ezért az igazgató nem utasíthatja a portást és a takarítónőt semmire.
- Számos helyen a nem pedagógus közalkalmazottak egy egységes önkormányzati fenntartóhoz kerültek, amely révén nem pusztán közalkalmazotti jogviszonyukat vesztették el, hanem a FIDESZ által módosított munka törvénykönyvének köszönhetően a végkielégítési jogaikat is.
- Annak ellenére,hogy a nevelőtestületeknek új pedagógiai programokat kell írniuk, a 2012. májusra ígért kerettantervek csak 2012. decemberére születtek meg, a szakközépiskolák szakmai programjai és a szakiskolai kerettanterv pedig a mai napig sem. A határidőket a kormányzat saját magának szabta, de arról nem esik szó,hogy miért nem sikerült őket betartani.
- Az új rendben a levelezős érettségiért 75.000 forintot kell fizetni, vagyis érettségi tantárgyanként 15.000 forintot. Ez illeszkedik a kormányzat azon tervébe, hogy lehetőleg minél kevesebben jussanak el az érettségiig. Ennek jegyében csökkentették a tankötelezettséget 16éves korra és teszik fizetőssé a tanulást mindenkinek,akinek van legalább szakiskolai végzettsége.
- Az,hogy mennyire nincs káosz az oktatásirányításban mi sem mutatja jobban, hogy a pedagógusok kötelező átsorolása is elmaradt, mert a kormányzat nem tudta eldönteni,hogy az adminisztrációt ki végezze és „remek” probléma megoldással úgy döntöttek, hogy egyenlőre senki. Persze a pedagógusokat megnyugtatták: visszamenőleg megkapják az átsorolásból származó bérnövekményt”. Gondolom a piaci alapkamatot is kifizeti az állam a neki felróható késlekedésért.
- Annak ellenére,hogy a 2013/2014-es tanévtől új tankönyvekből kellene tanítanunk természetesen ezeknek se híre,se hamva, sőt a kiadók se tudják,hogy mi várható. Persze nyilván Hoffmann Rózsa szerint teljesen rendben való,hogy ha a pedagógus majd nyáron,vagy tanítás közben ismeri meg a tankönyvet.
- Természetesen a rendben lévő közoktatásban nagyon rendben van az is, hogy a végzős gyerekeknek lövésük sincs arról, hogy milyen szakon,milyen feltételeknek kell megfelelni, melyek a tandíjas szakok pontosan és hogyan lehet oda bekerülni. Persze fontos volt az oktatási kormányzat részéről érettségi ponthatárok felemelése és a gyerekek riogatása a nehezebb érettségivel.
- Annak ellenére,hogy újra módosították a tankönyvpiac rendjéről szóló törvényt, továbbra sem világos, hogy pontosan hogyan jutnak el a tankönyvek a gyermekhez. Ugyan a tankönyv beszerzést központosították, ezzel félig leállamosítva a tankönyv piacot, de ezt oly módon tették,hogy a tankönyv gyermekhez „jutásának” megszervezése az igazgató feladata kell legyen. Mivel az iskolában a tankönyv árusítása senkinek se munkaköre, így csak találgatni lehet,hogy fogják megoldani a helyzetet.
Nos, mindebből látszik,hogy ilyen az,amikor Hoffmann Rózsa szerint rend van. Akkor milyen a Káosz?
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.