HTML

Kiss László

Kiss László vagyok, tanár, országgyűlési képviselő. Óbuda-Békásmegyer önkormányzatban 2006 óta képviselem az emberközpontúság, a szolidaritás és a szabadság értékeit a Magyar Szocialista Párt színeiben. A kerületben élek, így fontos számomra az is,hogy az otthonomban a III. kerületben mi történik. Remélem nem csak nekem fontos.

Friss topikok

Friss topikok

  • Kiss László Blogja: Természetesen az MSZP-t érheti kritika abban, hogy a rezsiügyben kidolgozott álláspontját mennyire hatékonyan osztja meg a lakossággal. Lehet cinikusan kérdezni, hogy „hol vannak az óriásplakátok”. ... (2013.07.25. 18:26) Rezsipopulizmus e a baloldaliság?
  • fehérfarkas: Az új törvény és koncepció tervezetében nem vagyok jártas, de 2007-ben írtam cikket az akkori helyzetről külföldi országokkal összehasonlítva a magyar helyzetet. Felhasználtam hozzá különböző tanulm... (2013.06.17. 19:55) Felsőoktatási stratégia - Út a semmibe?
  • sandorbe: Amíg nincs megnevezve, megmutatva a támadó, amíg a személyiségi jogok védelmének az ernyője alatt vicsoroghat mint dúvad, addig bármilyen gaztettet, bármikor el lehet maszatolni, és az hogy kire ke... (2013.04.06. 22:24) Fizikai erőszak ért egy III. kerületi fideszes aktivistát
  • Kiss László Blogja: Én is örültem a kezdeményezésnek, csak nem értettem miért nem szavazta meg minden képviselő. Szerintem Gelléri Andor Endre életműve önmagáért beszél! (2013.02.28. 15:59) Gelléri Andor Endréről utcát neveznek el a III. kerületben

Állandó oldalak

2013.01.31. 03:06 Kiss László Blogja

Az új "rend" az iskolákban

Hoffmann Rózsa legutóbb Cegléden nyilatkozta újra,hogy „rendben zajlik” az iskolák átvétele. Nem először és nem utoljára halljuk. Akkor tekintsük át ezt a rendet:

 

  1. Az iskolaigazgatók munkáltatói jogai megszűntek gyakorlatilag a jogköre nullára csökkent. Innentől kezdve nem ő dönt arról,hogy ki és mit csinál az iskolában.
  2. Az iskolák gazdasági önállósága megszűnt, de a gazdálkodási rendszer nem épült még ki, ezért pl. ha egy gyerek elhagyja az ellenőrzőjét és pótolni kellene, akkor az iskola nem tudja bevételezni az ezért járó pénzt.
  3. Számos iskolának még nincs új pecsétje, ami részletkérdésnek tűnik,de nem az, mert ennek birtokában lehet hatósági dokumentumokat kiállítani.
  4. Mivel január 1-től a nem pedagógus közalkalmazottak nagy része nem tartozik az intézményhez (őket a működtető fizeti) ezért az igazgató nem utasíthatja a portást és a takarítónőt semmire.
  5. Számos helyen a nem pedagógus közalkalmazottak egy egységes önkormányzati fenntartóhoz kerültek, amely révén nem pusztán közalkalmazotti jogviszonyukat vesztették el, hanem a FIDESZ által módosított munka törvénykönyvének köszönhetően a végkielégítési jogaikat is.
  6. Annak ellenére,hogy a nevelőtestületeknek új pedagógiai programokat kell írniuk, a 2012. májusra ígért kerettantervek csak 2012. decemberére születtek meg, a szakközépiskolák szakmai programjai és a szakiskolai kerettanterv pedig a mai napig sem. A határidőket a kormányzat saját magának szabta, de arról nem esik szó,hogy miért nem sikerült őket betartani.
  7. Az új rendben a levelezős érettségiért 75.000 forintot kell fizetni, vagyis érettségi tantárgyanként 15.000 forintot. Ez illeszkedik a kormányzat azon tervébe, hogy lehetőleg minél kevesebben jussanak el az érettségiig. Ennek jegyében csökkentették  a tankötelezettséget 16éves korra és teszik fizetőssé a tanulást mindenkinek,akinek van legalább szakiskolai végzettsége.
  8. Az,hogy mennyire nincs káosz az oktatásirányításban mi sem mutatja jobban, hogy a pedagógusok kötelező átsorolása is elmaradt, mert a kormányzat nem tudta eldönteni,hogy az adminisztrációt ki végezze és „remek” probléma megoldással úgy döntöttek, hogy egyenlőre senki. Persze a pedagógusokat megnyugtatták: visszamenőleg megkapják az átsorolásból származó bérnövekményt”. Gondolom a piaci alapkamatot is kifizeti az állam a neki felróható késlekedésért.
  9. Annak ellenére,hogy a  2013/2014-es tanévtől új tankönyvekből kellene tanítanunk természetesen ezeknek se híre,se hamva, sőt a kiadók se tudják,hogy mi várható. Persze nyilván Hoffmann Rózsa szerint teljesen rendben való,hogy ha a pedagógus majd nyáron,vagy tanítás közben ismeri meg a tankönyvet.
  10. Természetesen a rendben lévő közoktatásban nagyon rendben van az is, hogy a végzős gyerekeknek lövésük sincs arról, hogy milyen szakon,milyen feltételeknek kell megfelelni, melyek a tandíjas szakok pontosan és hogyan lehet oda bekerülni. Persze fontos volt az oktatási kormányzat részéről  érettségi ponthatárok felemelése és a gyerekek riogatása a nehezebb érettségivel.
  11. Annak ellenére,hogy újra módosították a tankönyvpiac rendjéről szóló törvényt, továbbra sem világos, hogy pontosan hogyan jutnak el a tankönyvek a gyermekhez. Ugyan a tankönyv beszerzést központosították, ezzel félig leállamosítva a tankönyv piacot, de ezt oly módon tették,hogy a tankönyv gyermekhez „jutásának” megszervezése az igazgató feladata kell legyen. Mivel az iskolában a tankönyv árusítása senkinek se munkaköre, így csak találgatni lehet,hogy fogják megoldani a helyzetet.

 

Nos, mindebből látszik,hogy ilyen az,amikor Hoffmann Rózsa szerint rend van. Akkor milyen a Káosz?

Szólj hozzá!

Címkék: iskola rózsa hoffmann


A bejegyzés trackback címe:

https://kisslaszlo-obuda.blog.hu/api/trackback/id/tr715054332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása